fridajansson.blogg.se

Pepparkaksmuffins

Kategori: Recept

Jag tänkte ge er pepparkaksmuffinsreceptet nu som jag använde mig av här hemma till julfirandet både i Askersund och här hos oss. Receptet har jag hittat hos en av bloggarna jag läser dagligen så jag hoppas ni kommer gilla receptet för det gjorde verkligen jag! :) Och dom blev så godkända av alla, stora som små! Jag hade dp vanlig cremecheese frosting på med lite strössel och bilder :)
Du behöver; (ca 24 st)
- 100g rumstempererat smör
- 2,5 dl socker
- 2 ägg
- 1,5 dl gräddfil eller grekisk yoghurt
- 3 dl mjöl
- 1,5 msk malen kanel
- 1,5 tsk malen nejlika
- 1 tsk ingefära
- 1 tsk bikarbonat
1. Vispa smör & socker luftigt. Tillsätt ett ägg i taget & vispa ordentligt mellan varje.
2. Tillsätt gräddfil & vispa noggrant.
3. Blanda mjöl, kryddor & bikarbonat i en annan bunke. Sikta ner i smeten för att undvika klumpar! VIspa ordentligt.
4. Fyll smeten i formar 2/3 & grädda på 180 grader i ca 15-18 minuter. Känn efter med en provsticka så att de inte är kladdiga! Lycka till!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Det ser jättesmaskigt ut.:D

    Svar: Ni fick ju såna fast med tomtar ju ;) Så du har ju faktiskt smakat dom!
    fridajansson.blogg.se

    2013-01-03 | 18:03:51

Kommentera inlägget här: