fridajansson.blogg.se

Kladdkakemuffins

Kategori: Recept

Jag tyckte det här receptet var lite annorlunda för ett kladdkakemuffins recept så var tvungen att testa det. Jag hade dock för bra spis enligt tiden som stod, så det ska jag komma ihåg till nästa gång :) Annas tyckte jag att smaken var jätte bra och god! Jag serverade dom med grädde, jätte gott! Men går jätte bra utan ett tips till är att ha färska bär på också :)
Kladdkakemuffins
2 ägg
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
50 gr smör
½ dl olja
1 dl sirap
2 dl vetemjöl
2 dl kakao (byt gärna ut 1 dl kakao med ren choklad för bättre och fylligare smak)
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Vispa ägg och socker, sedan i med vaniljsocker, bakpulver och kakaon. Rör om ordentligt så det inte finns klumpar i smeten. Sedan i med sirapen, oljan och smöret och rör om. Efter det häller du i resten dvs mjölet och saltet. Rör om ordentligt. Häll sedan i 2/3 av muffinsformarna. In i ugnen 175 grader i ca 12 minuter. Lycka till!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: