fridajansson.blogg.se

Nyårsafton

Kategori: Recept

Härligt! Nyårsafton och jag är sjuk. Hostar, snorar, hostar och snorar.. Kul av slut på 2012! Plus att jag ska jobba imårn. Får se hur jag klarar av det. Men jag ska försöka klara av nyåret.
Ikväll blir det god mat och trevlig sällskap hos grannen, vi blir runt 10 pers. Och jag står självklart för efterrätten! Jag har gjort en annan cheesecake än jag brukar göra och ananaspaj. Och jag hade tänkt att dela med mig av mitt ananaspaj recept! Hoppas ni gillar det :)
Ananaspaj
pajskal:
3dl vetemjöl
1dl socker
1 tsk bakpulver
150 gr smör
smet:
2dl creme fraiché
1 ägg
½ dl socker
3 tsk vaniljsocker
1 burk krossad ananas
Smält smöret och sen rör i mjöl, socker och bakpulver. Tryck sedan ut den i en form, grädda i 10 minuter i 200 grader.
Visa ägg, socker och vaniljsocker ganska fluffigt. Häll i creme fraichén och sen häller du ut spadet från ananasen och i med ananasen i smeten. Sen fyller du pajskalet med smeten och gräddar i 20 minuter till i 200 grader. Serveras varm/ljummen/kall med grädde!
GOTT NYTT ÅR GOTT FOLK! 
Hoppas ni får ett underbart slut och en underbar början!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Så gott det ser ut gumman. Gott Nytt År!!! Kram

    Svar: Tack mamma! Gott nytt år! :) Kram
    fridajansson.blogg.se

    2012-12-31 | 17:05:32

Kommentera inlägget här: