fridajansson.blogg.se

Julgodis 2

Kategori: Recept

Ja. jag tar ett recept idag igen! Och jag måste bara säga första att jag ÄLSKAR julen! Jag älskar allt tända ljus, tomtar, granen, paketen. Älskar allt som har med julen att göra. Och det gör ont i mitt lilla hjärta när jag läste idag att dom förstör ännu en gång Kalle Ankas Julafton! Pain, way, pain! Jag förstår dock då inte varför?! Jag skulle bli mer kränkt över att dom tar bort dom än att vara kvar. Tänk på de folket som är stolt över att dom sakerna finns där? Just my opinion! Tur att Karl-Bertil Jonssons Julafton aldrig ändras!!
 
Frida's Rocky Roads:
600 gr Marabou Mjölkchoklad
2 påsar dumlekola
3 dl salta jordnötter
2 nävar mini marshmallow
 
Smält chokladen med vattenbad och blanda i de andra ingredienserna sedan. Häll i en form med bakplåtspapper. Låt stelna och sedan skär itu i lagom stora bitar. Förvara kallt!
Lycka till! Puss F
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: